De zeven gedragskenmerken van succesvolle marketeers

Wat zijn de marketingkansen van de metaverse en AI?

Wat CMO’s doen om effectief te zijn

Marketing speelt een cruciale rol in het succes van organisaties. Een grote hoeveelheid internationaal wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van marketing levert daarvoor overtuigend bewijs. Toch neemt de strategische invloed van marketing af en hebben CMO’s steeds meer moeite om zich in de bestuurskamer te laten gelden. Wat is hier de oorzaak van? Wat marketeers zelf succesvol maakt, daarover is nog weinig bekend. Wat maakt marketeers nu echt effectief?

Het volledige rapport is beschikbaar voor Members van de CMOtalk/Community, de VIA, en de DDMA. Je download hier de beknopte versie. Door de beknopte versie van het whitepaper aan te vragen, ga je akkoord met CMOtalk privacy statement.

Whitepaper 2022: Marketingkansen van de metaverse en AI

De ontwikkeling van de metaverse, een zintuiglijk en immersive internet, gaat razendsnel. Daarnaast komen er steeds meer AI-tools op de markt die ons in staat stellen om slimmer te werken. Wat betekenen al deze ontwikkelingen voor marketing en creativiteit?

Een jaar lang besprak en verkende CMOtalk samen met topmarketeers en met experts van Adobe, Meta en Accenture Song de marketingkansen van de metaverse en artificial intelligence. De uitkomsten vind je in dit nieuwe CMOtalk-paper: De marketingkansen van metaverse en AI.




Whitepaper 2022: Marketingkansen van de metaverse en AI

Whitepaper 2021: Toekomst van personalisatie

Met deze paper wil CMOtalk graag haar community én het marketingvak helpen met het ontwikkelen van strategieën voor een wereld zonder third party cookies. Het is de uitkomst van een serie roundtables en deepdive discussies met meer dan 50 topmarketeers uit het CMOtalk netwerk die het afgelopen half jaar onder moderatie van Alfred Levi plaatsvonden.

Uit al het werk komen drie leidende strategieën voor een post-cookie wereld voor marketeers: focus op eigen data (zero en first party data), gecontroleerd samenwerken met online platformen, en de inzet van contextual targeting. In de whitepaper benoemen we de voor- en nadelen van iedere strategie en delen de inzichten en ervaringen van de CMO’s die hebben deelgenomen aan de roundtables en deepdives.




Whitepaper 2021: Toekomst van personalisatie
Privacy statement
Powered by
Energize

Fijn dat je er bent!

CMOtalk gebruikt cookies. We bewaren ze voor het bijhouden van statistieken, zodat wij een goede website kunnen serveren. Door op 'ga door' te klikken, ga je akkoord met de privacy statement.

Ga door