Maar je blijft je ook nog positioneren als prijsvechter?
‘Ja en nee, want dat blijft toch wel de kern van wat we beloven. Alleen hangt er nu een belofte boven, namelijk dat we helpen om mensen mooi, gezond en goed te voelen. En dat doen we door het toegankelijk en bereikbaar te maken voor iedereen. En dat begint vaak bij prijs.’
Geldt dat ook voor de winkelformule? Want de winkels zagen er niet toegankelijk uit… het staat allemaal dicht op elkaar. Blijft dat zo?
‘Ja, want dat is echt wel onderdeel van het concept. Naast het vaste assortiment waar we die drie pijlers wegzetten, hebben we heel veel variërende artikelen. Waardoor elke shoppingtrip verrassend is. Want dat is namelijk ook wat we beloven. En wat niet iedereen misschien weet, is dat we ook onze winkels flink aan het vernieuwen zijn. Aan het eind van dit jaar hebben we 370 winkels omgebouwd naar de nieuwe winkelformule. Intern noemen we dat next generation: die winkels ogen opgeruimd en overzichtelijker, je kunt makkelijker navigeren en er is minder blur. En dat is weer een andere belofte die we willen waarmaken: winkelen makkelijker maken.’