Klaas Weima

Founder CMOtalk
Jubileumeditie: De top 10 tips uit 100 CMOtalks
"Een marketeer luistert naar de klant en vertaalt hun behoeften naar een complete propositie."
In deze speciale jubileumuitzending van CMOtalk deelt Klaas Weima de top 10 marketingtips uit 100 afleveringen. We bespreken de belangrijkste thema's waar marketeers op dit moment mee te maken hebben, zoals duurzaamheid, purpose, personalisatie, diversiteit en digitale transformatie. Luister naar inspirerende inzichten van toonaangevende Nederlandse marketeers en ontdek hoe je jouw marketingstrategie kunt verbeteren.


De tips die Klaas selecteerde kwamen (destijds) van:

  • Roel Welsing (Triodos Bank): Zoek de balans tussen maatschappelijk nut en winstmaximalisatie, en ontdek hoe ze elkaar kunnen versterken.
  • Conny Braams (Unilever): Creëer purpose binnen je organisatie met drie overtuigingen: people with purpose thrive, brands with purpose grow, and companies with purpose last.Arjan Dijk (Booking.com): Maak diversiteit, inclusie en duurzaamheid een normaal onderdeel van je werkomgeving en bedrijfsstrategie.Tex Gunning (Leaseplan): Blijf leren en groeien voor een succesvolle carrière. Benader je professionele ontwikkeling als topsport en investeer in coaching en reflectie.
  • Brenda Smith (Kruidvat): Focus op lange termijn merkbouwen om minder afhankelijk te worden van prijs. Balans tussen salesgerichte campagnes en merkenbouw is cruciaal.
  • Guido Bosch (ING): Zorg voor een superieure mobiele ervaring voor klanten, zodat zij al hun bankzaken eenvoudig via hun smartphone kunnen regelen.
  • Caroline van Turennout (Zeeman): Houd je marketingverhaal helder en eenvoudig. Een duidelijk basisverhaal zorgt voor een sterker merk en betere communicatie.
  • Boukje Taphoorn (Bol.com): Focus op de lange termijnrelatie met de klant en investeer in duurzaamheid, ook al heeft dit op korte termijn invloed op de omzet.
  • Kevin Capota (L'Oréal): Gebruik technologie zoals algoritmes en augmented reality om persoonlijke service te bieden en vertrouwen op te bouwen bij een groter publiek.
  • Annemarie Swijtink (McDonalds): Zorg voor een balans tussen global en local, en investeer in de ontwikkeling van je medewerkers.

Mis deze inspirerende jubileumuitzending niet en verrijk je marketingkennis met waardevolle inzichten van toonaangevende Nederlandse CMO’s en Klaas Weima. Luister nu!
Privacy statement
Powered by
Energize

Fijn dat je er bent!

CMOtalk gebruikt cookies. We bewaren ze voor het bijhouden van statistieken, zodat wij een goede website kunnen serveren. Door op 'ga door' te klikken, ga je akkoord met de privacy statement.

Ga door