CMOtalk/Roundtable: The Power of Creativity - 14 maart

Eye Filmmuseum, Amsterdam
Amsterdam
Gaat ChatGPT de toekomst van creativiteit bepalen? Klaas laat zien hoe hij AI heeft gebruikt voor enkele creatieve ideeën, waaronder een rap. Klaas eindigt met de nieuwe commercial van Coca Cola, waarin zo’n beetje alle nieuwe technisch/creatieve snufjes van dit moment zitten: ‘Is dit de toekomst van creativiteit?’
Creativity beyond advertising: Branded Content
Ivonne Boumeester, 3MO

Ivonne’s credo: zet naast traditionele advertising vooral ook andere vormen in. Denk daarbij in partnerships, en wees daarin vooral creatief. De nummers 2 en 3 van de 10 factoren voor marketing effectiviteit van Mark Ritson onderbouwen dit credo: creativiteit en distinctive brand asset.

‘Goede creatie is belangrijker dan media-inzet om impact te creëren. Het begint met een sterk idee: 5-35 procent van je ROI komt uit targeting, maar 50-80% is creativiteit.’

De grote uitdaging van dit moment (en de komende tijd): hoe bereik je nog mensen met traditionele advertising? Want je hebt te maken met fragmentatie, versnipperde aandacht, adblockers, lage kijkdichtheden en steeds hogere kosten voor TV (50% inflatie in vijf jaar).

Is TV qua kosten nog te doen in de toekomst?

Word lid van de CMOtalk/Community om verder te lezen en deel te nemen aan onze exclusieve events.
Privacy statement
Powered by
Energize

Fijn dat je er bent!

CMOtalk gebruikt cookies. We bewaren ze voor het bijhouden van statistieken, zodat wij een goede website kunnen serveren. Door op 'ga door' te klikken, ga je akkoord met de privacy statement.

Ga door